«Edge of Tomorrow» та «Interstellar» — фантастичні стрічки 2014 року, які варті уваги

Інтерстеллар і На межі майбутнього

Вірогідно, одна сподобається вам більше за іншу, але, певно, на все свій час і своя компанія :)

«На межі майбутнього» («Edge of Tomorrow») — уявіть собі офіцера з гарно підвішеним язиком, який агітує всіх вступати в лави збройних сил і боротися з позаземним ворогом (а сам, звичайно, туди не поспішає), який наступає на Землю. І тут його найстрашніший кошмар стає реальністю — чувака, попри його вельми дилетантську спробу звалити, відправляють в епіцентр бойових дій.

Трохи поборсавшись в металевому костюмі, про систему керування яким він і гадки не має, чувак гине і, схоже, потрапляє в самісіньке пекло, бо події того дня повторюються раз за разом і щораз закінчуються його смертю. Але тут на поміч йому, і зовсім не з жалості, приходить сержант Ріта Вратаскі, суперсолдат, що особливо відзначилась у попередній вдалій битві з ворогом — і, виявляється, що найважчі випробування цих двох ще попереду. Режисером фільму виступив Дуг Лаймен, якого ви можете знати за першими трьома фільмами про Борна.

Як на мене, це гарне кіно для вихідного дня у невеликій компанії — вибухи, біганина, фантастичні костюми та намагання зрозуміти, що станеться, до того, як це відкриє нам сюжет, цьому чудово сприяють. Два недоліки, які привернули мою увагу: 1) враховуючи скільки разів головному герою доводилось переживати ні разу не легкі події, він таки повинен був збожеволіти; 2) логічних пояснень, чому все закінчилось саме так, як закінчилось, просто немає, що може трохи зіпсувати загальне враження.

Асоціації під час перегляду: покрокова RPG «X-COM: Enemy Unknown» та фільм «Source Code», більш драматичний, але менш видовищний. Оцінка: 7,5 з 10.

З «Інтерстеллар» («Interstellar») усе трохи по-іншому. З одного боку, ми усі любимо Крістофера Нолана. Серйозно. Навіть, якщо супергерої вам не до душі (він виступив режисером трьох фільмів про Бетмена), то, вірогідно, сподобалась одна з інших його робіт: «Початок», «Престиж» або навіть ранній фільм «Переслідування». З іншого боку — поєднання жорсткої драми і фантастики це те, чого рідко очікуєш від фантастичного фільму. В житті і так вистачає печалей та несправедливостей, які забирають в нас сили. Можливо, якби актори грали не так добре, пробирало б менше, але… вони постарались.

Отже, сюжет. Через поступове руйнування екосистеми життя на Землі стає все важчим, але у людей є більш практичні проблеми (наприклад, що поїсти і як не задихнутись в пиловій бурі), аніж намагатися шукати притулку в інших, можливо, ще більш ворожих світах. Тому Купер, колишній пілот-випробовувач, як і більшість населення планети, займається фермерством і веде просте життя в колі своїх дітей та свекра. Завдяки серії обставин Купер дізнається про секретний проект NASA і отримує можливість взяти участь у космічному польоті, який може, з деякою вірогідністю, дати людству шанс на порятунок. Однак, коли він погоджується, це тягне за собою низку складних і непередбачуваних подій.

Для мене одна з найкрутіших речей в цьому фільмі — це те, як зображено космос. Ніяких дифірамб і маршів — це тиша, за якою може ховатись що завгодно. Друга — це час: 1) діє релятивістське уповільнення часу, і в космосі надія повернутись на Землю і всіх врятувати вже не здається такою певною; 2) час, все таки, складніший, ніж ми думаємо. Також сильною стороною стрічки є те, що принципи дії багатьох присутніх у ньому космічних явищ засновані на наукових теоріях фізика, астронома та експерта з теорії відносності Кіпа Торна.

Думаю, слід згадати, що хоча письменники-фантасти, від Жуля Верна до Станіслава Лема, здатні по-своєму передбачати деякі винаходи чи події, Вільям Гібсон певно був правий, пишучи в ессе «The Road to Oceania», що фантастика завжди більше розповідає про страхи і надії тих років, в які вона була написана, аніж про майбутнє. Мені здається, у «Interstellar» це теж є.

На відміну від «Edge of Tomorrow», цей фільм краще дивитись самому або в компанії з однієї-двох людей, налаштованих на серйозний перегляд і обговорення.

Асоціації під час перегляду: серія романів Джека МакДевіта «The Academy» (або «The Engines of God», за назвою першого роману серії) — у них також є ця невизначеність, яку приховує космос, а також те, що людство «вже все пропустило», щоправда мається на увазі не шанс на порятунок Землі, а можливість обмінятись знаннями й досвідом з іншими розумними формами життя. Оцінка: 8,5 з 10.

Advertisements

One thought on “«Edge of Tomorrow» та «Interstellar» — фантастичні стрічки 2014 року, які варті уваги

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s