«Гімн» Айн Ренд: цінуйте власні ідеї та належте собі

«Атлант розправив плечі» отримує чимало уваги, але не кожен готовий присвятити купу часу прочитання трьохтомника (особливо якщо виявиться, що ідеї Ренд вам неблизькі). Є альтернатива.

Бібліотекар bOtaN’у радить: щоб ознайомитися зі світоглядом Ренд можна прочитати невеличку повість «Гімн». Книга справді невелика — я прочитала її за 1,5 години у поїзді.

Гімн Айн Ренд«Гімн» — це антиутопія, в якій люди не мають звичайних імен, лише «мотивуючі» номери: Рівність 7-2521, Союз 5-3992, Колектив 0-0009. Хоч ти і ходиш до 15 років в школу, та твої здібності нікого не цікавлять — держава сама вибирає, хто ким буде і дуже схоже, що до рангу науковців потрапляють найпокірніші, а важкою фізичною працею займаються саме ті, хто посмів хоч чимось відрізнятися від інших — нехай навіть і зростом. Тож не дивно, що найблискучішим винаходом у такому світі вважається звичайнісінька свічка.

Пятьдесят лет ушло на одобрение Свечей всеми Советами, на то, чтобы определить их необходимое количество, на то, чтобы изменить планы в связи с заменой свечами факелов.

Далі буде <сюжетний спойлер>. Головного героя Рівність 7-2521 відправляють у Дім Підмітальників, але потай від усіх він починає власне наукове дослідження. Коли ж досягає успіху та всупереч законам приходить на зустріч вчених, ті оголошують його єретиком і він змушений тікати з міста. І… отут і відбувається найдивніше. Його не особливо шукають, і він починає жити новим життям, подалі від усіх і знаходить своє щастя.</сюжетний спойлер>

Все должны соглашаться со всеми, и они не смогут узнать, совпадают ли их мысли с мыслями всех остальных, и поэтому они боятся говорить.

Якщо коротко, все іде за схемою “дай собі дозвіл слідувати поклику душі” — втілюй свої ідеї в реальність і не очікуй, що хтось інший буде вважати твої рішення правильними.

Основні ідеї Айн Ренд, викладені у «Гімні»:

  • Мої багатства — думка, воля, свобода.
  • Моя воля вибирає, і її вибір — єдине, чим варто керуватися.
  • Прагнути щастя — нормально, і не потрібно виправдовувати це прагнення високими цілями.
  • Я нічим не зобов’язаний іншим, але й вони мені нічого не винні. Я не прошу нікого жити заради мене, але й сам живу лише заради себе самого.
  • Я сам вибираю собі друзів, я поважаю і люблю їх, але не корюся і не наказую їм. Ми йтимемо разом, коли захочемо і йтимемо окремо, коли того забажаємо.
  • Слово «ми» ніколи не буде головним у моїй душі, бо, завоювавши мене, воно стає джерелом зла і пригноблення інших.

«Гімн» буде актуальним для тих, хто застряг у світогляді «а що подумають інші», «треба віддавати, а не брати», «я повинна» і т. д. Сподіваюся, що «Наш формат» перекладе цей твір на українську :)

И я не есть средство для достижения целей других. Я не служу ничьим желаниям. Я не бинт для их ран. Я не жертва на их алтарях.

Фото: Unsplash

2 thoughts on “«Гімн» Айн Ренд: цінуйте власні ідеї та належте собі

  1. От після “Гімну” я і вирішила, що “Атланта” читати необов’язково, такшо в плані збереження часу книжка справді дуже помічна )

    Liked by 1 person

Leave a Reply

